שילוט רכבים כתקשורת חזותית

תלמידי בית ספר לעיצוב במגמה לתקשורת חזותית, נתבקשו לעצב פרויקט גרפי שמטרתו היא פרסום נייד על רכבים. כל סטודנט וסטודנט בחן את הנושא, חקר לעומק את ההיסטוריה שלו, את יתרונות המדיה המסויימת הזו על כל הזויות שלה, ואכן הם הגיעו לכמה מסקנות.  יתכן כי חלוץ הז'אנר הזה, פרסום נייד על מכוניות – היה בכלל אוטו הגלידה הטוב והישן אותו אנו זוכרים מילדותנו. המוצר שהינו בעצם חנות ניידת, פרסם את עצמו באופן חזותי (אין לטעות שרכב זה הוא אוטו גלידה ולא ניתן לחשוב שהוא משהו אחר) כשנתווסף לו ערוץ שמיעתי.

כולנו מזהים את אוטו הגלידה על מנגינתו, ויודעים איך למצוא אותו כשהוא מגיע לשכונה. שילוט על רכבים הפך למדיה נפוצה בשנים האחרונות עם ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום הדפוס הדיגטלי, ותרמה לכך התחרות הגוברת על לב הצרכנים בכל דרך אפשרית, יחד עם הצורך בחשיפה תמידית. כולנו רואים סביבנו רכבי חברה.  אלה מכילים את הלוגו של החברה המסוימת, בדרך כלל בקטן, וכאשר הם נוסעים על כביש, או עומדים בפקקים-  הם מהווים שקית קניות נוסעת. חברות מצאו כי פח הרכב הוא מצע נפלא לפרסום, וכדאי לנצל את השטח החינמי הזה ולהתפרס על כל שטחו. אם פעם ראינו רק לוגו בצידה האחורי של המכונית- כיום, יש מדבקות על כל שטח הרכב או המשאית, מגנטים בכל הגדלים שיכולים לכסות רק את החלק הרצוי ואפילו מדבקות חלון, הפועלים כמו וילונות ומנצלים את שטח החלון לפרסום.

הסטודנטים נתבקשו לבדוק איזה יתרון מקנה להם העובדה שהרכב זז, וכיצד יוכל לבוא יתרון זה בפרסום. איך נוכל לנצל את נסיעתו של הרכב, לעצב ולהשיג אפקט מסחרי ושיווקי מקסימאלי באמצעות השילוט. הסטודנטים נדרשו לחקור את גדול האות הנראית באופן האופיטמלי ביותר מרחוק, אך גם כזו שהרכב שעומד לידך ברמזור יוכל לראות. הסטודנטים חקרו את תורת הצבע והשפעתה על הצרכן הפוטנציאלי. איזה צבע מסמל מה, (אדום נועז, ותכלת רגוע) מהי המשמעות הפונקציונאלית של צבעים (לבן בולט על הכביש, ושחור מתחמם מהר) , איזה שילוב של צבעים ייצור בולטות מקסימאלית, (קונטרסט מול צבעים משלימים) ואיזה סקאלת צבעים יוצרת משמעות או מיתוג של תחושה או אווירה.

(גוונים של ירוק מזוהים עם שמירה על הסביבה, וורוד מזוהה עם נשיות.) הסטודנטים נדרשו לקבל החלטה האם להעדיף מסרים ויזואליים כגון תמונות, לוגואים וציורים כמעט אמנותיים – או להעדיף אותיות בפונט מתאים.

הם בחנו קומפוזיציות ושאלו שאלות רלוונטיות כמו – מה משדר עומס וריבוי פרטים מול מינימליזם. באיזה מוצר עדיף לבחור בזה ובאיזה, את ההפוך ממנו? כמו כן מכיוון שמדובר במכוניות שנוסעות על הכביש, שדה קרב בפני עצמו, נדרשו הסטודנטים להתייחס להיבטים בטיחותיים.

האם השילוט על הרכב אינו מסיח את הדעת או פוגע ביכולת הריכוז של הנהגים (תמונה של דוגמנית נועזת בביקיני). האם הכיתוב המרובה על דופן המכונית יוצר מצב של עצירה לצורך קריאת הפרטים? האם השילוט על הרכב נעים לעין או שנראה כמו "תפסת מרובה לא תפסת"?  האם השילוט לא מפריע או מסיח את דעתו של הנהג?

שילוט רכבים מבצעים באקריליק

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה מאמרים.‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

31 + = 33

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>