שילוט פנים פונקציונאלי – סינרגיה

ארגון עסקי או חברה מסחרית, מוסד ממשלתי או ארגון ללא מטרת רווח, מוסד חינוכי אקדמי או עסק קטן, כל אלה יכולים להעביר מסרים חזותיים באמצעות שילוט הפנים במבנה. לדיסציפלינת התקשורת החזותית פנים רבות. במקור היא אמנם נוצרה על מנת לשרת צרכים מסחריים, פרסומיים ושיווקים.  אבל כיום, בהחלט ניתן לומר שהיא משחקת במגרש של האמנות. מעצב חזותי יכיר את הצרכים השיווקיים של הפרויקט אותו הוא מעצב, את אלה הוא יקבל מהלקוח עבורו הוא עובד. אך מה שיביא עימו ליצירה המוגמרת – הוא את הכישרון ואת הצד האמנותי בהפיכתן של מטרות אלה לאמנות של ממש.

אז כיצד שילוט פנים של מבנה פונקציונאלי, יביע את המסר או הרוח של אותו ארגון? כיצד תשתקף התרבות הארגונית של המקום דווקא בשלטי הפנים?

התשובה לכך היא סינרגיה. לא לבדו – שילוט הפנים ישקף את כל אלה, אם כי יתווסף לתכנון הכולל של המבנה, לעיצובו החיצוני והפנימי, לשימוש ולבחירה בצבעים, ולאווירה הנוצרת מבחירות אלה.  אז כיצד ניתן לשקף את רוח הארגון בשלטי הפנים?

זה קורה כאשר שלטי הפנים, על עיצובם, צבעיהם, הפונט שלהם והחומר ממנו עשויים – מתכתבים עם התוכן של ייעוד הארגון. וכדי להמחיש, להלן הדוגמאות הבאות.

חברת תעופה גדולה הנמצאת בתוך מבנה גדול, השקיעה רבות בעיצוב החלל הפנימי. כשם שהצבעים, הריהוט, הריצוף ואפילו החלונות, מתכתבים עם עולם עיצוב המטוסים, גם שלטי הפנים של החברה, מעוצבים כחותמת על פספורט. על כל שלט פנים- חותמת של ארץ אחרת, ולמסתובב בבניין ניתנת תחושה שלמה של השקעה בעיצוב ובנושא.

איזור המסעדות בקניון ראשי בעיר סואנת, מעוצב כעיר בלילה, וגאס אם תרצו. כל שלטי הפנים של המסעדות ובתי הקפה באזור עשויים ניאון חשמלי, חלקם מהבהבים, חלקם זוהרים וזורחים כדי להעביר את התחושה של עיר בלילה.

שלט הכניסה הראשי במשרד של ההתאחדות הבריטית לכדורגל, מעוצב כלוח תוצאות המשחק.
חברת היי-טק גדולה, עיצבה את כל שלטי ההכוונה בצורת אייקונים אינטרנטיים. החיצים מורים על כיווני המשרדים, הכוכביות הן איזור ההנהלה, והשטרודל מתנוסס על שלט הקפיטריה.

באולם תצוגה גדול של גופי תאורה מעוצבים, דווקא באזור המשרדים – תלויים שלטי הכוונה העשויים אך ורק מ- צלליות!  בתוך לוחית השלט, עוצבו חללים בצורת האותיות, כשאלה הונחו ליד המנורה, באופן בלתי נראה, כשאלה יוצרים את האפקט של הצל. כלומר ברגע שיש חושך בבניין – אין שלטי הכוונה.  לחברה קראו illusions  – אשליות , וזו דוגמא נפלאה כיצד החברה לגופי תאורה, משקפת את אופייה החל מהשם ועד לשלטי ההכוונה.

משרד חקירות וחנות לממכר ציוד עיקוב שביקרתי בה, החליטה לבחור בדרך מקורית לעצב את  שלטי הפנים שלה. דווקא כמדבקות על הרצפה, שכוסו שכבת מגן, בהשראת המבנים המשטרתיים בהם החיצים ומסלולי ההכוונה צבועים על הרצפה.

שילוט פנים פונקציונאלי רק באקריליק

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה מאמרים.‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

3 + 5 =

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>